Jak pokonać konkurencję na Amazonie i... w klubie?

Jak pokonać konkurencję na Amazonie i... w klubie?
Jak pokonać konkurencję na Amazonie i... w klubie?

Początkowo ten wpis miał koncentrować się wyłącznie na temacie Amazona i publikacji tam prostych produktów. Postanowiłem jednak przedstawić sprawę w trochę szerszej perspektywie. Wielu z Was wydaje swoje produkty właśnie na Amazonie i normalne jest, że chcecie mieć lepsze efekty w swoich działaniach biznesowych. W życiu oraz w biznesie konkurencja jednak nie śpi i niestety praktycznie nigdy nie jesteśmy sami na rynku. Może akurat publikujesz książkę na Amazonie, tworzysz kurs online, aplikujesz o pracę lub może nawet chcesz poznać kogoś w klubie - konkurencja będzie zawsze i w tym wpisie pokażę Ci jak pokonać konkurencję w różnych sytuacjach w życiu.

Zasady tutaj przedstawione są bardzo uniwersalne i będę się koncentrować głównie na aspekcie biznesowym (szeroko pojęty biznes online - Amazon i blogowanie), ale tak naprawdę informacje te możesz wykorzystać wszędzie.

O czym świadczy obecność konkurencji?

Konkurencja prawie zawsze świadczy o tym, iż jest o co walczyć. Obecność konkurencji mówi Ci, że jest zapotrzebowanie na dany produkt lub usługę. Wiele osób traci motywację i rezygnuje z działania widząc, że na rynku są już oferowane podobne produkty, usługi etc. Często chcemy podjąć działanie, jednak po zobaczeniu dużej liczby konkurentów odpuszczamy. Uważam, że jest to duży błąd, ponieważ brak konkurencji oznacza prawie zawsze brak popytu na to co my chcemy zaoferować światu.

Wyobraź sobie, że wchodzisz do klubu i chcesz poznać płeć przeciwną. Powiedzmy, że jesteś facetem tak jak ja i w środku nie ma innych panów. Nie masz żadnej konkurencji - dziesiątki dziewczyn chce tylko Ciebie. Co to oznacza? Prawdopodobnie jest w klubie ze striptizem i zaraz słono za to zapłacisz. Nie masz konkurencji, czyli to co masz do zaoferowania najprawdopodobniej nie ma dużej wartości.

Czego możesz się nauczyć od konkurencji?

Powiedzmy, że startujesz ze swoim produktem na Amazonie lub tworzysz kurs online. Konkurencja pokaże Ci dokładnie co się dzieje na rynku. Możesz zobaczyć jakie produkty są oferowane, porównać ceny tych produktów oraz ocenić ich jakość. Na Amazonie możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić ile jest produktów dla danego zapytania oraz jak dobrze te produkty się sprzedają.

Dzięki temu zobaczysz wyraźnie jakie produkty mają wzięcie, a jakie zostają w tyle. Co więcej obserwując konkurencję (nie ważne czy jest to sprzedaż na Amazonie, czy inny biznes) łatwo zobaczysz co możesz poprawić u siebie. Podglądając cudze produkty i usługi zastanów się co można zrobić lepiej. Przeanalizuj dokładnie ofertę konkurencji i jeżeli to możliwe sprawdź opinie dotyczące produktu, osoby, firmy etc. Znajdziesz dzięki temu masę przydatnych informacji, dzięki którym jesteś w stanie stworzyć lepszy produkt lub udoskonalić ten, który już posiadasz.

Weźmy dla przykładu branżę kursów online i moich konkurentów. Nigdy specjalnie nie przejmowałem się konkurencją, ale wiedziałem o jej istnieniu. Są osoby o ogromnych zasięgach, które mają świetny marketing, ale kiepskie produkty. Dla przykładu możesz kupić kurs Amazona od znanych osób, ale żeby dokonać płatności musisz przelać pieniądze na konto bankowe podane pod filmem na YouTube i dostęp do materiałów otrzymujesz z opóźnieniem. Wiele osób to na pewno odstrasza. Ja w moich kursach postawiłem na wysoką jakość, technologię i łatwość zakupu. Do tego mam konkurencyjne ceny i wartościowe treści. Zdecydowanie odniosłem dzięki temu sukces.

Jak pokonać konkurencję w każdej dziedzinie?

1. Nie kopiuj i wyróżnij się

Chcąc sprzedawać cokolwiek i gdziekolwiek to musisz się odróżnić. Jeżeli chcesz publikować może swoje pierwsze proste książki na Amazonie to postaw na trochę oryginalności. Nie należy tworzyć kolejnej kopii czegoś co się już sprzedaje. Owszem może i zarobisz w ten sposób pieniądze, ale nie jest to najlepsza strategia. Jak się wyróżnić? Nie bój się eksperymentować, szukać nowej wiedzy i pomysłów.

Kopiowanie to jeden z największych błędów wielu moich kursantów. W moim kursie Produkt 24 pokazuję jak wydawać proste serie zeszytów na Amazonie. Zamieszczam tam przykładowe opisy oraz wnętrza produktów do wykorzystania. Wszystko jest po to, aby pomóc osobom na początku ich drogi. Jednak wiele osób kopiuje wręcz wszystko w 100% i nie dodaje nic od siebie. Co więcej często produkty są publikowane z błędami - bez żadnego zaangażowania.

Mamy tutaj do czynienia z kopią gorszej jakości. Zdarza mi się potem otrzymywać pytania o powody braku sprzedaży. Otóż na Amazonie i w życiu w ogóle nie można robić tego samo co wszyscy gorzej i oczekiwać dobrych rezultatów. Trzeba obserwować konkurencję, uczyć się i następnie wyróżniać się.

2. Bądź sobą - marka osobista to najlepsza marka

Nie sprawdzi się to w każdym biznesie, ale w życiu na pewno. Tworząc może bloga lub aplikując o pracę nie udawaj kogoś kim nie jesteś. Wykorzystaj swoją osobę i twórz swoją markę. Nikt nie podrobi Ciebie, Twojego stylu, Twojego głosu etc. Dając jednocześnie wartość własnym działaniem sprawisz, że konkurencja nie będzie miała szans. Ja firmuje mojego bloga moją twarzą nie dla przyjemności. Uwierz mi miałem wiele oporów przed występowaniem publicznie (szczególnie na wideo), gdyż wiąże się to często z krytyką. Jednak wiem, że robiąc po prostu dobrą robotę pod moją marką osobistą tak naprawdę nikt nie może bezpośrednio ze mną konkurować.

Tworząc produkty na Amazonie publikuj pod wybraną marką i się jej trzymaj. Nie musi być to wcale marka osobista sygnowana Twoją twarzą. Należy tworzyć pod wybranym pseudonimem lub marką wydawniczą. Marek możesz z czasem posiadać kilka.

3. Daj więcej wartości i rozwiązuj czyjeś problemy

Nie ważne co oferujesz - dawaj wartość. Jeżeli chcesz sprzedawać skutecznie i zostać osobą docenioną za swoją pracę to musisz dać coś od siebie. Nie oczekuj, że przy minimalnym wysiłku zdobędziesz maksimum rezultatu. Tak życie nie działa. Biznes również. Chcąc nawet przyciągnąć inne atrakcyjne osoby do swojego życia musisz dawać swoją osobą po prostu więcej. To wymaga pracy oraz wysiłku podobnie jak tworzenie własnego biznesu.

Szukając sposobu na to jak pokonać konkurencję przeanalizuj też potrzeby klienta. Jest to fundamentalna zasada tworzenia biznesu. Wiedząc co Twoi klienci potrzebują jesteś w stanie łatwiej sprzedawać własne produkty - nawet jeżeli są one identyczne jak u konkurencji. Sprzedając zaznacz wyraźnie w czym pomożesz klientowi, który kupi Twój produkt i co więcej zaoferuj mu faktycznie dobre rozwiązania.

Ja tworząc moje książki na Amazonie zawsze analizowałem konkurencję, ale starałem się tworzyć coś chociaż trochę nowego. Dla przykładu mój bestseller na Amazonie doskonale się wyróżniał od innych produktów i wcale nie był to produkt oparty na dokładnych analizach słów kluczowych przez specjalistyczne oprogramowanie. Większość osób szuka gotowych rozwiązań i utartych schematów, a ten sposób nie zawsze działa.

Podsumowanie i konkurencja w klubie raz jeszcze

Brak konkurencji oznacza, że prawdopodobnie nie ma chętnych na to co oferujesz i że robisz coś nie tak. Chcesz kogoś poznać w klubie? Licz się zawsze z obecnością konkurencji. Jeżeli wszystko otrzymujesz bez wysiłku i nie masz żadnych konkurentów to lepiej zmień klub. Idź do takiego miejsca, gdzie będziesz musieć popracować nad sobą i nad tym co oferujesz. Konkurencja zmusi Cię do działania i pokaże, gdzie warto się trochę postarać. Jeżeli jednak zastosujesz kilka podstawowych zasad, które opisałem powyżej to zdziwisz się ile można osiągnąć - zarówno na wieczornym wypadzie na miasto jak i w biznesie na Amazonie.

Jak pokonać konkurencję na Amazonie i... w klubie? Zobacz wideo:

Słuchaj w formie Podcastu:

Podcast możesz pobrać na dysk lub subskrybować na swoim urządzeniu w wybranych aplikacjach (ikonki w prawym górnym rogu Playera). Więcej informacji TUTAJ

Więcej informacji i darmowej wiedzy:

★☆★ DARMOWY KURS AMAZONA I BIZNESU ONLINE: ★☆★

★☆★ WIĘCEJ WIEDZY I MOTYWACJI: ★☆★

★☆★ MOJE PRODUKTY I KURSY ONLINE: ★☆★

★☆★ PROGRAM PARTNERSKI: ★☆★

★☆★ CZYM JEST „OD KELNERA DO MILIONERA”: ★☆★

Misją projektu „Od Kelnera Do Milionera” jest zmiana naszego życia na lepsze poprzez pokazanie, że wiele rzeczy można robić lepiej i inaczej niż wszyscy. „Od Kelnera Do Milionera” ma za zadanie dzielić się wiedzą i pomysłami związanymi z motywacją, sukcesem, pieniędzmi, nastawieniem do życia, zdrowiem, szczęściem, produktywnością, zarządzaniem swoim życiem, duchowością, związkami oraz wiele więcej.

★☆★ TOMASZ MICHERDA – KILKA SŁÓW O MNIE: ★☆★

Cześć! Nazywam się Tomasz Micherda.

Pasjonuję się biznesem internetowym (głównie publikacją książek na Amazonie oraz blogowaniem), książkami oraz rozwojem osobistym poprzez naukę i codzienne działanie. Jestem twórcą OdKelneraDoMilionera.pl – projektu mającego na celu zmianę naszego myślenia i poprawę jakości naszego życia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszam Cię do artykułów na tym blogu oraz do subskrybowania mojego kanału na YouTubie.

Dziękuję bardzo za wsparcie i życzę Ci wszystkiego dobrego!

Skomentuj