Bestseller na Amazonie w Kanadzie i głupie produkty dla dorosłych

Bestseller na Amazonie w Kanadzie i głupie produkty dla dorosłych
Bestseller na Amazonie w Kanadzie i głupie produkty dla dorosłych

W dzisiejszym poście przedstawię Wam trochę moich wniosków na temat tego, jak sprzedawać z sukcesami produkty na Amazonie, ale pokazane tutaj rady można podciągnąć pod chyba każdy rodzaj biznesu. Zobaczycie, jak uzyskałem kolejny bestseller na Amazonie oraz jak często bardzo proste, czasami wręcz mogłoby się wydawać głupie produkty sprzedają się świetnie przez kilka lat.

W ostatnim czasie podczas przeglądania własnych produktów (nie robię tego zbyt często) zauważyłem, że jeden z moich prostych zeszytów to bestseller na kanadyjskim Amazonie. Jest to zwykły zeszyt wydany jeszcze w 2017 roku z bardzo prostą okładką. Od czasu publikacji produkt ten sprzedawał się dobrze, ale w ostatnich tygodniach został bestsellerem w Kanadzie. Również moja nowa seria prostych produktów wydanych w maju ma się świetnie, dwa produkty z tej serii także zdobyły status bestsellera w Kanadzie. Daje mi to na ten moment aż trzy produkty, które są oficjalnie uznane przez Amazona za bestsellery.

Co zrobić, żeby uzyskać status bestsellera?

Nie jest to pierwszy ani też – mam nadzieję – ostatni bestseller wśród moich produktów. W kursie WydajBestseller pokazuję, jak krok po kroku wydałem swojego e-booka, który był przez bardzo długi czas bestsellerem na Amazonie. Teraz, ku mojemu zaskoczeniu, bardzo prosty produkt wydany dawno temu również uzyskał taki status. Dodam też, że w przypadku publikacji prostych, bezkosztowych produktów moim celem nigdy nie było osiąganie takiego wyróżnienia. Celem było stworzenie sporej bazy produktów, które będą się sprzedawać nawet w niedużych ilościach – to ich łączna liczba ma finalnie robić bardzo dobry wynik.

Bestseller na Amazonie w Kanadzie - mój zeszyt jako bestseller
Bestseller na Amazonie w Kanadzie – mój zeszyt jako bestseller

Aby produkt uzyskał status bestsellera, musi sprzedawać się najlepiej w danej kategorii. Co to oznacza? Przed wydaniem swojego produktu wybieramy dla niego odpowiednią kategorię – zawsze mamy duży wybór kategorii związanych z tematyką naszego artykułu. Produkt musi być dobry, ale można mu też trochę pomóc, umieszczając go w kategoriach, w których konkurencja jest mniejsza. Dzięki temu przy identycznej sprzedaży w różnych kategoriach mamy różne szanse na uzyskanie statusu bestsellera. W dodatku takie wyróżnienie pomaga nam sprzedawać więcej, ponieważ każdy chętniej sięgnie po sprawdzony produkt. Dlatego warto szukać kategorii, w której czołowe produkty mają słabsze rankingi sprzedażowe (BSR) – dzięki temu łatwiej będzie nam się wybić wyżej w danej kategorii. Nawet jeżeli nie będzie to dla nas oznaczać bestsellera, to wciąż łatwiej będzie naszemu produktowi dobrze się wypozycjonować.

W szukaniu odpowiednich miejsc dla naszego produktu pomóc nam mogą np. programy KDSpy lub KDPRocket. Nie dadzą Ci one może gotowych rozwiązań, ale pozwolą zaoszczędzić wiele czasu podczas szukania nisz i kategorii.

Kindle Spy - szukanie nisz i badanie słów kluczowych w Amazon Kindle Store
Kindle Spy - szukanie nisz i badanie słów kluczowych w Amazon Kindle Store

Dobry produkt to często głupi (przynajmniej Twoim zdaniem) produkt

Mój bestsellerowy e-book był poradnikiem dla kobiet, który uczył, jak dobrze zadbać o swojego mężczyznę. Może komuś się to wydać zabawne, śmieszne lub nieodpowiednie, ktoś może uzna, że jest to książka, której akurat w danej chwili potrzebuje. Tak przy okazji – uważam, że jest to całkiem konkretny poradnik dla pań, którego ja osobiście nawet nie napisałem. 🙂 Fakt jest jednak taki, że podobne produkty dobrze się sprzedają, ponieważ jest na nie zapotrzebowanie, a właśnie o sprzedaż przecież nam chodzi.

Mojego bestsellerowego zeszytu opisywanego w tym poście nie pokażę, ponieważ skończyłoby się to jego wielokrotnym skopiowaniem, ale jest to produkt z kategorii tych śmiesznych i lekko kontrowersyjnych. Jednak kontrowersyjność mojego wyrobu jest zdecydowanie niczym w porównaniu z produktami, które Amazon pokazuje na stronie sprzedażowej tego zeszytu jako produkty podobne – zobacz screen poniżej:

Produkty, które inni klienci oglądają razem z moim produktem
Produkty, które inni klienci oglądają razem z moim produktem 🙂

Jaki jest wniosek z tej krótkiej historii?

Tworząc swoje produkty (nie chodzi tutaj tylko o Amazona), staraj się myśleć kategoriami tego, co się sprzedaje, a nie tego, co wydaje Ci się dobrym pomysłem. Istnieją nisze i kategorie produktów, w których sprzedaje się o wiele więcej. Często są to właśnie produkty nie do końca poważne lub niezgodne z Twoimi zainteresowaniami. Warto wchodzić tam, gdzie jest zapotrzebowanie, i mądrze się w takich niszach poruszać.

Kolejna sprawa to systematyczne działanie z wiarą w sukces. Bez mojego regularnego publikowania produktów nie doczekałbym się dobrej sprzedaży i bestsellerowego zeszytu z głupią okładką. 🙂 Publikując ten produkt ponad dwa lata temu, nie wiedziałem, że Amazon w 2019 postanowi zwiększyć swój zasięg działalności w Kanadzie, ale to właśnie bardzo pomogło mi dostać wyróżnienie bestsellera. Publikując, nie miałem pojęcia, który z moich produktów lepiej się wypozycjonuje, ale regularne działanie, popełnianie błędów i tworzenie coraz lepszych produktów sprawiło, że z czasem wiele z nich zaczęło się dobrze sprzedawać.

Nawet bardzo długi okres bez publikacji nowych wyrobów nie zaszkodził mojej sprzedaży. W 2019 wydałem tylko jedną nową serię produktów, a moja sprzedaż jest lepsza niż w roku poprzednim. Dlatego chcę przekazać wszystkim tworzącym biznes na Amazonie (i gdziekolwiek indziej), że tworzenie czegoś swojego to maraton, a nie sprint. Dobre produkty i solidne podstawy biznesowe (dawanie wartości, a nie szukanie drogi na skróty) dają nam możliwość zarabiania przez wiele lat, ponieważ ludzie korzystają, kupując nasze produkty.

Bestseller na Amazonie w Kanadzie i głupie produkty dla dorosłych – zobacz wideo:

Słuchaj w formie podcastu:

Podcast możesz pobrać na dysk lub subskrybować na swoim urządzeniu w wybranych aplikacjach (ikonki w prawym górnym rogu playera). Więcej informacji TUTAJ.

Więcej informacji i darmowej wiedzy:

★☆★ DARMOWY KURS AMAZONA I BIZNESU ONLINE: ★☆★

★☆★ WIĘCEJ WIEDZY I MOTYWACJI: ★☆★

★☆★ MOJE PRODUKTY I KURSY ONLINE: ★☆★

★☆★ PROGRAM PARTNERSKI: ★☆★

★☆★ CZYM JEST „OD KELNERA DO MILIONERA”: ★☆★

Misją projektu „Od Kelnera Do Milionera” jest zmiana naszego życia na lepsze poprzez pokazanie, że wiele rzeczy można robić lepiej i inaczej niż wszyscy. „Od Kelnera Do Milionera” ma za zadanie dzielić się wiedzą i pomysłami związanymi z motywacją, sukcesem, pieniędzmi, nastawieniem do życia, zdrowiem, szczęściem, produktywnością, zarządzaniem swoim życiem, duchowością, związkami oraz wiele więcej.

★☆★ TOMASZ MICHERDA – KILKA SŁÓW O MNIE: ★☆★

Cześć! Nazywam się Tomasz Micherda.

Pasjonuję się biznesem internetowym (głównie publikacją książek na Amazonie oraz blogowaniem), książkami oraz rozwojem osobistym poprzez naukę i codzienne działanie. Jestem twórcą OdKelneraDoMilionera.pl – projektu mającego na celu zmianę naszego myślenia i poprawę jakości naszego życia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszam Cię do artykułów na tym blogu oraz do subskrybowania mojego kanału na YouTubie.

Dziękuję bardzo za wsparcie i życzę Ci wszystkiego dobrego!

Skomentuj

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.