Bezsenność i lęk przed bezsennością - PROSTY SPOSÓB na to jak pozbyć się bezsenności NA ZAWSZE

Bezsenność i lęk przed bezsennością - PROSTY SPOSÓB

W tym artykule chcę się z Tobą podzielić bardzo skutecznym sposobem na bezsenność. Opisuję ten problem na moim blogu, ponieważ od bardzo długiego czasu zmagałem się z problemem bezsenności i miało to bardzo negatywny wpływ na moje życie. Pokaże Ci w tym artykule bardzo prosty sposób, który zadziała w 100% w przypadków, gdy bezsenność jest spowodowana stresem, lękiem, nadmiarem zadań do wykonania, napięciem i strachem przed bezsennością, czyli pewnie w większości przypadków, które spotykają nas we współczesnym świecie. Przeczytaj ten artykuł w całości, aby pokonać swoją bezsenność, ponieważ bardzo ważne jest zrozumienie tego problemu po przez dogłębne i świadome zapoznanie się z tematem.

Krótko o mojej bezsenności

Mój problem z bezsennością rozpoczął się kilka lat temu, gdy rozpoczynałem pracę jako menedżer restauracji i prowadziłem już swój biznes na Amazonie. Nowa posada była dla mnie bardzo wymagająca i stresująca. Musiałem pokonać wiele nowych barier i przełamywać swoją strefę komfortu w bardzo znaczący sposób. Trudna praca i nadmiar obowiązków skutkował dużym poziomem stresu i wyczerpaniem. Zdarzały się zarwane noce i praca do późna. Brak snu skutkował jeszcze większym poziomem stresu i brakiem możliwości skupienia na wykonywanej pracy. Z czasem coraz częściej moja uwaga skupiała się na tym, że muszę się wyspać, ponieważ bardzo źle funkcjonowałem bez odpowiedniej ilości snu. Jednak przesadne skupianie się na tym, aby zasnąć powodowało u mnie jeszcze większe problemy w tym aspekcie. Bardzo często nie mogłem zasnąć oraz budziłem się bardzo wcześnie rano z myślą, że się nie wyśpię i że nie będę mógł normalnie funkcjonować następnego dnia. Sama myśl, że czeka mnie trudny dzień z powodu niewyspania powodował u mnie brak możliwości zaśnięcia i bezsenność. Skutkowało to oczywiście brakiem skupienia przez cały dzień i wielkim napięciem. Problem powtarzał się coraz częściej i nabawiłem się długotrwałej bezsenności, a właściwie lęku przed bezsennością, który powodował tą bezsenność.

Hiperintencja, czyli lęk przed bezsennością

Psychiatra Viktor Frankl w swojej genialnej książce "Człowiek w poszukiwaniu sensu" opisuje zjawisko hiperintencji na przykładzie min. bezsenności. Pojęcie hiperintencji określa przesadne koncentrowanie się na celu. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli przesadnie starasz się zasnąć i myślisz bez przerwy, że pozostało Ci np. tylko 7 godzin snu i że się przez to nie wyśpisz, że zawalisz następny dzień to skutkiem tego jest właśnie brak możliwości zaśnięcia oraz płytki, nerwowy sen. Hiperintencja powoduje u nas wielki stres, który uniemożliwia nam rozluźnienie i zapadnięcie w głęboki sen, który jest dla nas niezbędny.

Pojęcie hiperintencji i przesadnej koncentracji można pokazać na wielu różnych przykładach i mechanizm ten objawia się u człowieka w rożnego rodzaju lękach i fobiach. Świetnym przykładem jest nadmierna koncentracja podczas seksu i temat osiągania orgazmu. Jeżeli przesadnie koncentrujemy się w trakcie seksu i zbytnio myślimy o tym co musimy zrobić to wtedy przestajemy odczuwać przyjemność i może to skutkować problemami w sferze seksualnej, szczególnie problemami z osiąganiem orgazmu.

Lęk to główna przyczyna problemów

Podobnie sprawa ma się w wielu innych sferach życia. Jeżeli chcesz zagadać dziewczynę, przemawiać publicznie, odbywasz rozmowę kwalifikacyjną etc. i przesadnie skupiasz się na tym co masz zrobić to skutek Twoich działań może być opłakany. Stres i lęk spowodowany hiperintencją odbiera Ci pewności siebie oraz swobodę działania. Zaczynasz odczuwać lęk przed porażką co skutkuje stresem oraz nieskutecznymi działaniami. Zdenerwowanie spowodowane przesadną koncentracją sprawi, że czujesz i zachowujesz się niepewnie w codziennych sytuacjach. Z powodu nadmiernej koncentracji na zadaniu zbytnio analizujesz sytuację i stresujesz się przesadnie, a wszystko to sprawia, że Ci się nie udaje wykonać określonych czynności w sposób, który zapewni Ci sukces. Doskonale wiesz, że osoby, które na luzie podchodzą do wielu spraw radzą sobie o wiele lepiej z ich wykonaniem. Lęk przed porażką niestety sprawia, że zadanie wykonujesz źle lub nawet się go nie podejmujesz. Jak widzisz pojęcie hiperintencji działa nie tylko w sytuacji bezsenności, ale w całym naszym życiu.

Intencja paradoksalna, czyli rozwiązanie problemu bezsenności

Jak w takim razie rozwiązać problem bezsenności spowodowanej lękiem i stresem? Viktor Frankl przedstawił w swojej książce świetny sposób, który możemy zastosować w przypadku bezsenności spowodowanej lękiem. Sposób ten sprawdził się u mnie i dlatego tak bardzo się chcę podzielić tym rozwiązaniem również z Wami. Sposób jest prosty i można go stosować od zaraz - jest to intencja paradoksalna, czyli pragnienie tego czego się tak bardzo boimy. Pomyśl, że nie potrzebujesz wcale się wyspać i nie musisz się odpowiednio wcześnie położyć. Twoje nastawienie musi być przeciwstawne do lęku. Kładąc się do łóżka lub przebudzając w nocy nie staraj się zasnąć. Pamiętaj o tym, że Twój organizm sam jest w stanie wyregulować sobie sen i jeżeli będzie potrzeba to po prostu zaśniesz. Jeżeli nie chce Ci się jeszcze spać to nie idź spać. 6 godzin dobrego snu jest lepsze niż 10 godzin snu w stresie i lęku przed niewyspaniem. Skupiaj się na tym, że nie chcesz zasnąć i leżąc w łóżku staraj się po prostu nie zasnąć. Jest to pierwsza i najważniejsza część rozwiązania problemu bezsenności spowodowanej lękiem i stresem.

Zrozumienie problemu

Drugą częścią rozwiązania problemu bezsenności jest właśnie zrozumienie całego mechanizmu hiperintencji oraz intencji paradoksalnej. Uświadomienie sobie jak działa nasz organizm jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem, ponieważ rozumiemy swój problem i jesteśmy świadomi przyczyn naszych zaburzeń. Proste wyjaśnienie zjawiska oraz następnie zastosowanie mechanizmu intencji paradoksalnej sprawi, że czujemy ogromną ulgę po przez poznanie przyczyny problemu. Możemy dzięki temu wyjść trochę z siebie i zobaczyć problem z innej perspektywy. Spojrzenie na siebie z boku to ogromna umiejętność i pomaga nam ona ujarzmić nasze emocje i lęki w różnych sytuacjach, które spotykają nas codziennie i bezsenność jest świetnym przykładem, aby zrozumieć ten mechanizm i stosować go na wielu płaszczyznach naszego życia.

Jeżeli ten artykuł wydał Ci się pomocny zachęcam Cię do pobrania porannych afirmacji w pdf, dzięki którym będziesz w stanie rozpoczynać każdy dzień z pasją, realizować swoje cele oraz zmieniać swoje życie na lepsze. POBIERZ AFIRMACJE W PDF TUTAJ.

Zobacz wideo:

Więcej informacji i darmowej wiedzy:

★☆★ DARMOWY KURS AMAZONA I BIZNESU ONLINE: ★☆★

★☆★ WIĘCEJ WIEDZY I MOTYWACJI: ★☆★

★☆★ MOJE PRODUKTY I KURSY ONLINE: ★☆★

★☆★ CZYM JEST "OD KELNERA DO MILIONERA": ★☆★

Misją projektu "Od Kelnera Do Milionera" jest pomóc Ci zmienić Twoje życie na lepsze poprzez pokazanie, że wiele rzeczy można robić inaczej niż wszyscy. "Od Kelnera Do Milionera" ma za zadanie dzielić się wiedzą i pomysłami związanymi z motywacją, sukcesem, pieniędzmi, nastawieniem, zdrowiem, szczęściem, produktywnością, zarządzaniem swoim życiem, duchowością, związkami oraz wiele więcej!

★☆★ TOMASZ MICHERDA - KILKA SŁÓW O MNIE: ★☆★
Cześć! Nazywam się Tomasz Micherda.

Pasjonuję się biznesem internetowym (głównie wydawanie książek na Amazonie), książkami, oraz rozwojem po przez naukę i działanie. Jestem twórcą OdKelneraDoMilionera.pl - projektu mającego na celu zmianę myślenia i poprawy jakości naszego życia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tematach poruszanych tutaj zapraszam Cię do polubienia mojej strony na Facebooku oraz odwiedzenia mojego kanału na YouTube.

Dziękuję bardzo za wsparcie i życzę Ci wszystkiego dobrego!

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny