Kurs Wydaj Bestseller - podsumowanie po roku od premiery [CASE STUDY]
Kurs Wydaj Bestseller miał swoją premierę w sierpniu 2018 roku i tym poście chciałbym podzielić się z Wami moimi wnioskami oraz wynikami sprzedaży związanymi z publikacją tego kursu. Przedstawię tutaj dokładne wyniki sprzedaży tego produktu oraz pokaże wszystkie narzędzia użyte do jego tworzenia. Będzie to też bardzo rzeczowa lekcja dla wszystkich, którzy myślą o stworzeniu i sprzedawaniu własnego kursu online.
Przede wszystkim na początku chcę bardzo podziękować wszystkim moim kursantom za zaufanie oraz za korzystanie z moich kursów online. Bez Was ten blog by nie istniał. Dziękuję.
Kurs Wydaj Bestseller jest moim drugim kursem online na temat Amazona. Uczę w nim jak publikować eBooki i książki papierowe drukowane na żądanie z treścią. Kurs pokazuje krok po kroku jak znaleźć pomysł na książkę, jak ją zamówić, opublikować oraz jak taką książkę wypromować. W porównaniu do mojego pierwszego kursu Produkt24 kurs Wydaj Bestseller jest kursem dla osób bardziej zaawansowanych.
Koszty publikacji kursu Wydaj Bestseller były zerowe
Nie tak dawno opublikowałem Case Study kursu Produkt24 i przedstawiłem tam wszystkie koszty i narzędzia użyte do stworzenia tego kursu. Całe przedsięwzięcie było bardzo opłacalne. Koszty były niskie, a przychody duże. Widać to wyraźnie na zdjęciu poniżej.
Kurs Wydaj Bestseller był publikowany dokładnie w ten sam sposób i narzędzia użyte do publikacji tego kursu online były takie same. Jedyna różnica jest taka, że te narzędzia już posiadałem. Hosting, wtyczki, oprogramowanie, mikrofon, statyw itd. Wszystko to już było opłacone kilka miesięcy wcześniej podczas tworzenia mojego pierwszego kursu online.
Jaki z tego wniosek? Tak naprawdę stworzenie drugiego kursu online (i każdego następnego) nie kosztowało mnie kompletnie nic. Musiałem jedynie zainwestować swój czas oraz posiadać wiedzę do przekazania, którą już dawno miałem w głowie.
Ile trwało tworzenie kursu online Wydaj Bestseller?
Tworzenie tego kursu online zajęło mi około kilku tygodni. Trzeba jasno powiedzieć, że taki proces wymaga solidnego planowania i jest to po prostu dość monotonne zajęcie. Konieczny jest plan działania i dużo samodyscypliny, gdyż taki rozbudowany kurs online to po prostu duży projekt.
Zakładając, że posiadamy już wiedzę i doświadczenie potrzebne do stworzenia takiego kursu, to należy wtedy rozpisać sobie wszystkie działy/lekcje kursu i następnie każdą lekcję podzielić na mniejsze sekcje. Potem przychodzi czas na tworzenie skryptów lekcji w PDF, które posłużą jako plan do nagrywania głównej części kursu, czyli lekcji wideo.
Nagrywanie wideo to również bardzo pracochłonne zajęcie, które wymaga dużego skupienia oraz znajomości podstaw montażu wideo. Przekazanie wiedzy w zrozumiały sposób w lekcji wideo nie jest wcale takie proste, jednak z czasem można robić to coraz lepiej.
Po przygotowaniu wszystkich materiałów należy stworzyć strukturę kursu na platformie WordPress przy pomocy wtyczki WpIdea oraz przygotować stronę sprzedażową, która jest bardzo ważnym elementem przedsięwzięcia.
Tworzenie strony sprzedażowej jest bardzo wymagające pod kątem znajomości WordPressa i samego tworzenia stron WWW. Kurs online w środku nie musi być idealny wizualnie, gdyż liczą dobrze przygotowane lekcje wideo, które pomagają kursantom. Jednak w przypadku strony sprzedażowej nasze umiejętności tworzenia stron przy pomocy WordPress są testowane do granic możliwości. 🙂
Kurs Wydaj Bestseller i jego sprzedaż po roku od premiery
Kurs w ciągu roku został kupiony przez 288 osób. Cena kursu wynosi 297 złotych, jednak wiele osób kurs zakupiło w pakiecie razem z kursem Produkt24. Okazyjnie też stosowałem promocję moich kursów przy pomocy kodów rabatowych, także średnia cena sprzedaży tego kursu jest niższa.
Niestety oprogramowanie WpIdea nie posiada możliwości sprawdzenia ile dokładnie dany produkt zarobił. Jestem w stanie sprawdzić oczywiście zarobki z danego dnia oraz okresu, ale nie posiadam podziału na konkretne produkty. W przypadku wielu kursów online w długim okresie czasu nie jestem w stanie określić przychodu, który dał konkretny produkt.
Zakładając średnią cenę 200 złotych (uwzględniając pakiety i zniżki) za kurs Wydaj Bestseller to przychody za pierwszy rok sprzedaży kursu wyniosły trochę ponad 57 000 złotych. Jest to trochę więcej niż przychody za kurs Produkt24, którego przypadek opisywałem ostatnio.
Jak promowałem kurs Wydaj Bestseller?
Najlepszą promocją produktów wg mnie w internecie jest Content Marketing. Jeżeli jeszcze nie znasz tego pojęcia to w tłumaczeniu na język polski jest to marketing treści. To bardzo skuteczna metoda promocji i powiedziałbym, że chyba zarazem metoda najbardziej fair dla kupującego.
Polega ona na dostarczaniu wielu bardzo przydatnych darmowych treści, które pomagają osobom zainteresowanym poznać lepiej wybrany temat. Content Marketing sprawdzi się praktycznie w każdym biznesie oraz w każdej branży. Są to oczywiście posty na blogu oraz filmy na YouTube z wartościowymi informacjami. Dzięki temu zainteresowane osoby mogą za darmo dostać dużą część interesującej ich wiedzy i jeżeli zdecydują się podążać w wybranym kierunku to wtedy mogą zakupić wybrany kurs online, który daje im wiedzę już bardziej szczegółową.
Jest to o tyle dobre, że każda osoba kupująca kurs jest świadoma tematu, którego chce się podjąć. Jest to niezmiernie ważne, gdyż ten rodzaj biznesu (publikacja książek i eBooków na Amazon) jest tematem, który trzeba realizować długoterminowo i systematycznie.
Lista narzędzi używanych podczas tworzenia kursu online Wydaj Bestseller:
- Hosting BlueHost - hosting dla moich kursów online, bloga i stron sprzedażowych.
- Vimeo - hosting dla plików wideo. Umieszczenie naszych plików na zewnętrznym hostingu jest niezbędne, gdyż nasz hosting strony WWW nie wytrzyma obciążenia w postaci filmów wideo. Vimeo umożliwia również zabezpieczenie naszych materiałów przed skopiowaniem i mogą one być odtwarzane jedynie pod naszą domeną.
- Aftermarket - tutaj kupuję domeny. Jest to też giełda domen, gdzie można sprzedawać oraz kupować domeny wystawione na aukcje.
- OptimizePress - wtyczka i temat do WordPress. Kupiłem ją trochę niepotrzebnie - umożliwia ona tworzenie kursów online podobnie jak WpIdea, jednak WpIdea sprawdza się zdecydowanie lepiej na rynku polskim. Pomimo tego używam jej, gdyż zawiera ona w pakiecie dobry motyw do WordPressa (Smart Theme) oraz strony landingowe, których i tak bym potrzebował.
- Apowersoft Screen Recorder Pro - program do nagrywania ekranu komputera.
- WpIdea - rewelacyjne oprogramowanie (wtyczka do WordPress), czyli platforma do kursów online. Pełna automatyzacja oraz integracja z innymi narzędziami.
- BeFunky - genialny edytor grafiki online. Dzięki niemu stworzyłem większość mojej grafiki oraz setki okładek dla produktów na Amazonie.
- Oświetlenie - zestaw światła ciągłego, czyli prosta lampa doświetlająca do nagrywania lepszych filmów z moją osobą. Można z łatwością kupić na Allegro i poniżej w artykule zamieszczam więcej informacji na temat tych lamp.
- Mikrofon krawatowy - prosty mikrofon Boya by-LM10 do tabletów i smartfonów. Do kupienia na Allegro i w sklepach internetowych.
- Statyw - niedrogi standardowy statyw z uchwytem do smartfona.
- Fakturownia - automatyczne wystawianie faktur podczas zakupu kursu online.
- MailChimp - tworzenie list mailingowych i kampanii. Integruje się w pełni z WpIdea i na początku jest darmowy.
- Mediamodifier - narzędzie do tworzenia wizualizacji 3D produktów.
Podsumowanie i wnioski
Przede wszystkim warto zauważyć, że kursy online należy oprzeć na własnym blogu, kanale na YouTube oraz wokół naszej społeczności. Publikowanie takich produktów ma sens, gdy tworzymy biznes w długiej perspektywie czasu. Kurs online nie da nam milionów w ciągu miesiąca, ale dobre kursy podparte wartościowym blogiem mogą być dobrym pomysłem na ciekawy biznes oparty na naszej pasji.
Należy też nastawić się na publikację przynajmniej kilku kursów online. Jeżeli tworzymy bloga, kanał na YouTube oraz wykupujemy narzędzia potrzebne do stworzenia kursu to publikacja kolejnych kursów nie kosztuje nas tak naprawdę nic. Możemy w ten sposób skalować nasz biznes i zarabiać więcej z czasem. Podobnie zresztą jak z książkami i zeszytami na Amazonie - warto tworzyć z czasem wiele różnych produktów, ponieważ ich większa ilość oraz skala sprzedaży w internecie mogą nam z czasem zapewnić naprawdę dobre dochody.
Najtrudniejszym elementem można by powiedzieć jest tworzenie wartościowych treści. Ja startując z blogiem posiadałem duże doświadczenie w biznesie online i dużo wiedzy do przekazania w temacie sprzedaży na Amazonie. Dlatego podkreślam, że tworzenie kursów online, bloga, kanału na YouTube wymaga od nas przede wszystkim doświadczenia w wybranym przez nas temacie.
Zapraszam też do przeczytania Case Study kursu Produkt24, gdzie opisuję dokładnie jakiego sprzętu używałem do tworzenia moich kursów online.