Zeszyty czy eBooki - od czego zacząć sprzedaż na Amazonie?

Zeszyty czy eBooki – od czego zacząć sprzedaż na Amazonie
Zeszyty czy eBooki – od czego zacząć sprzedaż na Amazonie

Publikować zeszyty czy eBooki? Co wybrać, jeżeli chcemy zacząć sprzedaż na Amazonie? Jest to jedno z najczęściej zadawanych mi pytań od osób, które chcą wydawać swoje pierwsze produkty na Amazonie przez Kindle Direct Publishing. Duża częstotliwość zadawania tego pytania zmotywowała mnie do napisania tego posta. 🙂

Publikacja na Amazonie eBooków i książek - o co tutaj chodzi?

Dla osób, które jeszcze nie są w temacie powiem, że na Amazonie można bardzo łatwo publikować eBooki oraz książki papierowe drukowane żądanie. Wystarczy stworzyć produkt w formie elektronicznej na platformie Kindle Direct Publishing i nasza książka (zeszyt lub eBook) jest wkrótce dostępna na Amazonie na największych światowych rynkach.

Nie jest to oczywiście takie proste jak się może wydawać, ale jest to ciekawa opcja na biznes prowadzony z domu. Dzięki temu możemy faktycznie tworzyć nasze produkty na skalę światową nawet bez inwestowania kapitału. Publikując eBooka dodajemy treść książki, okładkę, opis, słowa kluczowe do naszego panelu w Kindle Direct Publishing. Po zaakceptowaniu nasz eBook jest dostępny na całym świecie.

Kindle Direct Publishing to portal dla wydawców książek papierowych i eBooków na Amazonie
Kindle Direct Publishing to portal dla wydawców książek papierowych i eBooków na Amazonie

Podobnie jest z książkami papierowymi drukowanymi na żądanie. Dodajemy treść książki, okładkę, opis, słowa kluczowe do naszego panelu (również wszystko w formie elektronicznej) i gdy ktoś kupi naszą książkę to Amazon ją wydrukuje, wyśle do klienta oraz zajmie się całym procesem. Zarówno sprzedaż eBooków jak i książek papierowych wygląda z naszej perspektywy identycznie i możemy robić to bardzo łatwo np. z Polski. Nawet bez działalności gospodarczej. Dodatkowo warto wiedzieć, że treść eBooka warto opublikować również jako książkę drukowaną na żądanie, ponieważ wtedy mamy o wiele większą szansę na sprzedaż, a sam produkt zamawiamy tylko raz.

Strategia #1 - publikacja eBooków na Amazonie

Jeżeli chcesz tworzyć i sprzedawać własne eBooki na Amazonie to sprawa wygląda następująco. Musisz wyszukać niszę i pomysł na produkt (eBook i książka papierowa drukowana na żądanie), a następnie zlecić napisanie treści oraz stworzenie okładki. W ten oto sposób w ciągu kilku tygodni jesteś w stanie otrzymać treść i okładkę dla Twojej książki.

W większości przypadków produkt ten wydasz pod pseudonimem. Treść, okładkę oraz opis produktu dodajesz następnie do panelu Kindle Direct Publishing i Twoja książka wkrótce jest dostępna na Amazonie. Oczywiście nie jest to koniec pracy, gdyż należy książkę wypromować oraz wypozycjonować, aby sprzedawała się.

W całym tym procesie jesteś osobą, która wydaje proste i niedługie książki. Zazwyczaj będą to np. poradniki, czyli książki tzw. nonfiction. Zamówienie takiej książki i jej promocja to koszt powiedzmy minimum 200 dolarów. Może być to też i wiele więcej, ale dużo zależy od Twojej strategii oraz umiejętności. Część zadań takich jak np. promocja (w zależności od Twoich umiejętności) możesz wykonywać samodzielnie lub też zlecać.

Strategią biznesową w tym wypadku jest stworzenie produktu względnie taniego, który zwróci Ci się po określonym czasie (może być to kilka miesięcy, a nawet rok). Inwestując regularnie określone sumy i publikując produkty jesteś w stanie w ciągu np. roku odzyskać cały zainwestowany kapitał i zapewnić sobie solidny dochód pasywny na wiele lat oparty na prawdziwych produktach.

Strategia #2 - publikacja zeszytów na Amazonie

W przypadku zeszytów sprawa wygląda trochę inaczej. Korzystamy z tej samej platformy (Kindle Direct Publishing), ale używamy wyłącznie opcji druku na żądanie. Nie publikujemy już książek w postaci eBooków, które są sprzedawane elektronicznie.

Chcąc opublikować prosty zeszyt nie zamawiamy też treści. W tym wypadku publikujemy wiele prostych produktów w formie książki drukowanej na żądanie. Brak treści oznacza brak kosztów, gdyż treść w przypadku eBooka to główna część naszych kosztów. Tutaj publikujemy natomiast wiele produktów (nawet setki), a nasze koszty są zerowe.

Naszym zadaniem jest tutaj również wyszukiwanie pomysłów oraz odpowiednich nisz, jednak skupiamy się wyłącznie na tworzeniu wielu prostych produktów połączonych w serie. Do każdego takiego produktu tworzymy najlepiej samodzielnie okładkę i dzięki temu koszty publikacji nawet setek produktów są praktycznie zerowe.

W przeciwieństwie do publikacji eBooków i książek z treścią stawiamy tutaj na ilość. Nasze produkty mogą sprzedawać się sporadycznie, ale są one w pełni automatyczne i przy dużej ilości produktów nawet sporadyczna sprzedaż każdego z nich może dać finalnie dobry zarobek.

Naszą strategią jest tutaj również regularna publikacja produktów, ale tworzymy tych produktów o wiele więcej oraz robimy to samodzielnie. Nie zlecamy pisania treści, ani tworzenia okładek. Ta strategia wymaga więcej pracy, ale daje również dobre możliwości zarobku. Dużym plusem jest też fakt, że nie musimy inwestować w tym wypadku praktycznie żadnego kapitału. Kapitałem jest tutaj nasz czas oraz nasza włożona praca.

Zeszyty czy eBooki - co wybrać na początek?

Jeżeli masz doświadczenie i trochę kapitału to możesz zacząć śmiało od publikacji eBooków i książek z treścią na zamówienie. Jeżeli jednak nie chcesz ryzykować inwestycji pieniężnej i posiadasz czas, który możesz przeznaczyć na pracę nad prostymi produktami to publikacja prostych zeszytów jest dla Ciebie lepszą opcją.

Pamiętaj też, że wiedza zdobyta podczas publikacji prostych zeszytów jest bardzo pomocna, jeżeli zdecydujesz się potem na publikację eBooków i bardziej złożonych produktów na Amazonie. Z czasem możesz eksperymentować z różnymi produktami i w zależności od Twoich preferencji możesz skupić się na danym modelu wydawniczym. Dla przykładu jeżeli dobrze czujesz się w tworzeniu grafiki warto może skupić się na zeszytach. Jeżeli jednak masz świetne pomysły i trochę kapitału to może warto publikować eBooki i książki.

Ja w swoim portfolio produktów posiadam zarówno eBooki oraz zeszyty. Nie ograniczam się jednak wyłącznie do tych dwóch modelów zarabiania. Mam wiele produktów z treścią na zamówienie (np. terminarze). W tym wypadku treść zamówiona dla produktu jest wciąż tańsza niż treść eBooka i mogę ją wykorzystywać wielokrotnie dla różnych produktów. Dlatego warto szukać różnych pomysłów na produkty i łączyć ze sobą te dwa sposoby wydawnicze. 

Zeszyty czy eBooki na Amazonie - czy można równocześnie publikować te dwa typy produktów?

Oczywiście, że można. Te dwa typy produktów publikuje się na tych samych zasadach oraz na tej samej platformie. Zastanów się jedynie, czy masz wystarczająco dużo czasu. Jeżeli chcesz wystartować z publikacją na Amazonie to musisz poświęcić przynajmniej kilka godzin dziennie regularnie kilka razy w tygodniu. Wszystko wymaga czasu i jeżeli tylko ten czas posiadasz to możesz publikować dużo produktów w różnej formie.

Jeżeli już pracujesz lub uczysz się to radzę na początku obrać jeden kierunek i trzymać się go przynajmniej przez kilka miesięcy. Pamiętaj, że najlepsze efekty osiągamy, gdy skupiamy się na jednym zadaniu przez określony okres czasu.

Jeżeli interesuje Cię temat publikacji na Amazonie eBooków oraz prostych zeszytów to zapraszam Cię do mojego DARMOWEGO KURSU, gdzie poza publikacją na Amazonie pokażę Ci kilka innych rodzajów biznesu online, który możesz prowadzić z domu.

Zeszyty, czy eBooki - od czego zacząć sprzedaż na Amazonie? - zobacz wideo:

Słuchaj w formie Podcastu:

Podcast możesz pobrać na dysk lub subskrybować na swoim urządzeniu w wybranych aplikacjach (ikonki w prawym górnym rogu Playera). Więcej informacji TUTAJ

Więcej informacji i darmowej wiedzy:

★☆★ DARMOWY KURS AMAZONA I BIZNESU ONLINE: ★☆★

★☆★ WIĘCEJ WIEDZY I MOTYWACJI: ★☆★

★☆★ MOJE PRODUKTY I KURSY ONLINE: ★☆★

★☆★ PROGRAM PARTNERSKI: ★☆★

★☆★ CZYM JEST "OD KELNERA DO MILIONERA": ★☆★

Misją projektu "Od Kelnera Do Milionera" jest zmiana naszego życia na lepsze poprzez pokazanie, że wiele rzeczy można robić lepiej i inaczej niż wszyscy. "Od Kelnera Do Milionera" ma za zadanie dzielić się wiedzą i pomysłami związanymi z motywacją, sukcesem, pieniędzmi, nastawieniem do życia, zdrowiem, szczęściem, produktywnością, zarządzaniem swoim życiem, duchowością, związkami oraz wiele więcej.

★☆★ TOMASZ MICHERDA - KILKA SŁÓW O MNIE: ★☆★

Cześć! Nazywam się Tomasz Micherda.

Pasjonuję się biznesem internetowym (głównie publikacja książek na Amazonie oraz blogowanie), książkami oraz rozwojem osobistym poprzez naukę i codzienne działanie. Jestem twórcą OdKelneraDoMilionera.pl - projektu mającego na celu zmianę naszego myślenia i poprawę jakości naszego życia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej to zapraszam Cię do artykułów na tym blogu oraz do subskrybowania mojego kanału na YouTube.

Dziękuję bardzo za wsparcie i życzę Ci wszystkiego dobrego!

    3 replies to "Zeszyty czy eBooki – od czego zacząć sprzedaż na Amazonie?"

    • Marcin

      Cześć. Właśnie niedawno odkryłem Twój blog i kanał, szukając informacji o samodzielnym wydawaniu książek. Przyznam, że lekko jestem zszokowany tym, iż zamawiasz ich treść o ghostwriterów.

      • Tomasz Micherda

        Hej, tak to działa w przypadku prostych książek i poradników. Zresztą nie tylko w takich sytuacjach. Polecam film Autor Widmo w reżyserii Romana Polańskiego 🙂

        • Marcin

          To zagadnienie jest mi doskonale znane. Film Polańskiego też… wraz z zakończeniem 😉 Poprzez mój komentarz nie chciałem cię w żaden sposób urazić. Po prostu zastanawiałem się, czemu tak wybrałeś – bo nie czujesz się wystarczająco pewne w angielskim, by pisać sam, bo oszczędność czasu itp. A z drugiej strony – co, jeśli taki ghost się nie spisze?

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny